معرفی زبان های برنامه نویسی تحت وب
نوشته شده توسط : علی پور


بخش اعظمی از کسانی که عشق و علاقه به طراحی وب دارا‌هستند در تعیین لهجه برنامه نویسی پایین اینترنت مردد می‌باشند . سوالی که در اینجا مطرح میشود این میباشد که کدامیک از لهجه های برنامه نویسی زیر اینترنت برای ساخت سایت مطلوب خیس می‌باشند ؟ آیا فراگیری کلیه آن ها ضروری و لازم میباشد ؟ یادگرفتن کدامیک از گویش های برنامه نویسی معمولی خیس میباشد ؟ و از این قبیل سوالهای ، در‌این نوشته‌علمی کارایی داریم تا وسیع ترین لهجه های طراحی سایت در مشهد  برنامه نویسی زیر اینترنت را بازنگری و محاسبه کنیم .

معرفی لهجه های برنامه نویسی ذیل اینترنت
لهجه های برنامه نویسی پایین اینترنت به دو نوع کلی تقسیم می‌شوند ؛ لهجه های سمت سرور Server و گویش های سمت استفاده کننده Client . همانگونه که از اسم آنان معلوم میباشد ، لهجه هایی مسئولیت رابطه با استفاده کننده را دارا‌هستند ، لهجه های سمت استفاده کننده هستند . اکثری از اشخاص بر این باورند که HTML , CSS جز لهجه های سمت استفاده کننده میباشند . ولی این یقین غلط میباشد چون CSS , HTML به هیچ عنوان جز گویش های برنامه نویسی نیستند بلکه از گویش های علامت گذاری میباشند که وظیفه اکران امرها را دارا هستند . HTML ساختار کلی و مبنا اصلی صفحه ها اینترنت میباشد . با به کار گیری از CSS هم ، می اقتدار رنگ ها و نوشته ها و مجموعاَ عنصرها ظاهری … را اکران اعطا کرد و تعریف‌و‌تمجید کرد . برای به وجود آوردن رابط کاربری و دیگر عامل ها می بایست از گویش های برنامه نویسی پایین اینترنت نظیر جاوا اسکریپت استفاده کرد . که در‌پی به باز بینی آن‌ها می‌پردازیم .

قبلی از اینکه صفحه های تارنما خویش را تولید فرمائید بهتر میباشد که با گویش های برنامه نویسی آشنا گردید. در کل پنج گویش برنامه نویسی پایین اینترنت موجود است. در پایین مختصری راجع به آنان کلام میکنیم. اما قابل ذکر میباشد که لهجه های برنامه نویسی بخش اعظمی وجود دارا هستند که در لیست پایین نیستند و در اینجا ما به توضیح معمول ترین لهجه ها پرداخته ایم.

لهجه های برنامه نویسی درصورتی که به صحت فهم و استعمال شوند می اقتدار با آنان صفحه ها ماهر تارنما پباده سازی کرد. مدام برای یادگیری گویش های برنامه نویسی نظم خاصی موجود هست. گذشته از یادگیری لهجه های برنامه نویسی مانند css یا این که جاوا اسکریپت می بایست html را خاطر بگیرید.

HTML : HyperText Markup Language گویش علامت گذاری فوق متن
در سال 1989 این گویش اولی توشه برای به اشتراک گذاشتن مقاله‌ها متعدد پباده سازی شد . همان طور که در فراتر اشاره کردیم ، HTML یک لهجه نماد گذاری است البته از آن تحت عنوان لهجه برنامه نویسی پایین اینترنت حافظه می‌کنند . از این لهجه در ایجاد ورقه اینترنت استعمال می‌کنند . با آنکه لهجه HTML معمولی میباشد ولی در ساخت سایت بسیار کاربرد دارااست . HTML یک گویش استاندارد برای اینترنت میباشد . تمام کد های سمت سرور بایستی به HTML تبدیل شوند تا مرورگر بتواند آنان‌را به استفاده کننده اکران دهد . این فعالیت به وسیله کامپایلر ها انجام می‌گیرد . اوامر پباده سازی بوسیله تگ Tag از هم غیر وابسته می گردند . تگ ها مشخص و معلوم مینمایند هر بخش از ورقه اینترنت چه عنصری می‌باشد و مرورگر بایستی آن‌ها‌را به چه صورتی اکران دهد . برای اکران هر عنصر تگ مرتبط با آن بایستی اکران داده شود . در فیض مرورگر المان مرتبط با هر تگ را اکران میدهد . تحت عنوان مثل برای تغییر تحول فونت تگ اختصاصی به آن درج میشود .

html یک گویش نماد گذاری “hypertext” میباشد. html برای ایجاد صفحه های وبسایت با به کار گیری از طیف گسترده ای از برچسب ها و صفحه ها استعمال میشود. برچسب ها در html به طور “<” و “>” می باشند. میان این براکت ها ، مدل برچسب نوشته می گردد. یادگیری html نسبتا بی آلایش میباشد. در html مدام یک تگ گشوده <> و یک تگ بسته موجود هست. در میان این تگ ها شما می‌توانید کد های ما یحتاج را بنویسید. تمام محتویات دربین تگ های آغاز و انتها محتوای عنصر نامیده میشوند.

تگ های HTML در یک پوشه بر طبق متن یا این که یک مدرک HTML قرار دارا هستند اسم این پرونده ها اکثر وقت ها html. و htm. است . در سود زمانی استفاده کننده از اینترنت سایتی بازدید میکند ، مرورگر ها این پرونده ها را کامپایل و اجرا می‌کنند و سود آن اکران سایت به استفاده کننده است . گشوده هم می‌گوییم HTML یک گویش برنامه نویسی زیر اینترنت وجود ندارد و برای علامت گذاری از آن به کارگیری میگردد . ولی از آنجایی که اشخاص به نادرست HTML را گویش برنامه نویسی تصور می‌کنند لازم بود شرح کوتاهی از آن داده شود .

CSS : Cascade Style Sheets
عصر پیدایش HTML به سال‌ها قبلی بر می‌شود واضح میباشد که‌این گویش نمی تواند اکثری از طریق ها و عنصرها تازه را پشتیبانی نماید . به معنایی دیگر تگ های HTML قوی نیستند بخش اعظمی از عنصرها قابل نمایشی که در سالیان اخیر به وجود آمده اند را ساخت نماید . این گویش به آن اندازه توسعه یافته وجود ندارد که بتوان با استعمال از آن المان های جدیدی را در سایت پباده سازی نمود . لذا زبانی تازه لازم بود تا نواقص HTML را بر طرف نماید . به همین استدلال در سال 1996 لهجه CSS پباده سازی شد . با به کارگیری از CSS می قدرت جلوه های بصری بیشتری را به تارنما خاطر نشان کرد . با به کار گیری از CSS طراحان میتوانند تگ های HTML را در دست گرفتن نمایند و به بیانی دیگر به آن‌ها استایل دهند . براین اساس می اقتدار با پباده سازی استایل یک کاغذ ، آن را در تمام صفحه های اعمال نمود .

Php : Hypertext Preprocessor
php بسیار مشابه جاوا اسکریپت میباشد. php یک لهجه برنامه نویسی طرف سرور میباشد. این بدین معنی میباشد که تمام پردازش ها بر روی سرور انجام میگردد و آن گاه اطلاعات را تحت عنوان html به تارنما گشوده می گردانند. تمام پوشه هایی که از php استعمال می‌نمایند بایستی یک پسوند php داشته باشند و یا این که سرور دیگر آنان‌را پردازش نکند. شما می‌توانید هر دو Php و html را در پوشه های .php بنویسید.

PHP یک گویش Open Source میباشد این لهجه برای بسط اینترنت پباده سازی گردیده و بسیار آیتم به کار گیری میباشد . اکثر زمان ها از سمت سرور از PHP به کارگیری می‌گردد . به این فیس که کد PHP را تعبیر و تفسیر و کاغذ HTML را در سود تولید مینمایند . PHP در واقع از C , Java , Perl الهام گرفته شده‌است . فعلا php دوست داستنی ترین گویش برنامه نویسی پایین اینترنت میباشد که بوسیله اکثری از تارنما های پهناور و کوچک به کارگیری میشود. محبوبیت آن به جهت ماهیت آزاد و متن گشوده میباشد. وظایفی مانند تلاوت کل پوشه و خروجی آن به مرورگر اینترنت قادر است از وظایف یک خط کد php باشد.

php همینطور برای طیف وسیعی از توابع متفاوت مانند فرم های پست الکرونیکی ؛ انجمن ها ، کتاب مهمان؛ شمارش گر ها نظرسنجی ها و اکثری از موردها دیگر استعمال شود. در کل php میتواند صفحه های شمارا تعاملی نماید ، کاری که با html و css عادی قابلیت پذیر نمیباشد.

Php همینطور یکی‌از زیباترین گویش های برنامه نویسی اینترنت میباشد به خصوص در‌صورتی‌که با mysql مخلوط شود بسیار توانمند می‌شود.

JavaScript
جاوا اسکریپت یکی‌از پر کاربرد ترین لهجه های برنامه نویسی پایین اینترنت میباشد . قابلیت و امکان های این گویش بسیار زیاد میباشد به طوری که برای پباده سازی نرم افزار های موبایلی نیز می قدرت از آن به کار گرفت . از جاوا اسکریپت در ساخت وب سایت هایی استعمال میگردد که جلوه های بصری متعددی دارا هستند جاوا اسکریپت احتمالا گسترده ترین گویش برنامه نویسی اینترنت میباشد. تمامی می‌توانند از جاوا اسکریپت به کار گیری نمایند چون لازم وجود ندارد برای فعالیت به آن خرید یا این که دانلود شود. جاوا اسکریپت یک گویش برنامه نویسی سمت مشتری میباشد که به طور بی واسطه در صفحه ها html شما درج شده میباشد. نمونه معمولی جاوااسکریپت که در یک گواهی Html مندرج میباشد در تحت نمایش داده میشود.

 

 

 

 

.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: